Temné bratrstvo (rc)

by - 12/06/2015


Luke Scull / Temné bratrstvo - 1. díl / 447 stran


Vydáno r. 2013 (VB) a r. 2014 (ČR) / Egmont / e-kniha
Fantasy 
Temné bratrstvo
Je doba temna. Zásoby kouzla čerpaného z mrtvých bohů pomalu docházejí. Démoni a netvoři zamořují zemi a poslední hranice mezi říšemi se začínají hroutit. Žárliví mágové tří velkých měst sedí ve svých kamenných věžích a přemítají nad tou špetkou magie, která zbývá… Není to doba stvořená pro hrdiny. Hrdinské písně jsou už dávno zapomenuty, jejich činy zůstávají nezapsány.

I v takových chvílích se však najde pár odvážlivců, kteří si uchovají jiskru naděje, spojí své síly na obranu proti tyranii nesmrtelných pánů a vytvoří nezvyklou skupinu — Temné bratrstvo.











Můj názor

Temné bratrstvo se v mnohém řadí k zástupcům typického fantasy žánru. Dobře, zrovna draky v tomto imaginárním světě nenajdeme, ale o všemožné podivuhodné tvory rozhodně nouze není. Vždyť draci, to by pro Temné bratrstvo nebylo ani příliš dobré, v knize najdeme ještě fantastičtější stvoření a bytosti. Kromě pestrosti druhů autor neopomněl ani na bohatou historii země, na rozličné názvy oblastí, území a měst. Před sebou máme úplně nový svět, který sice vykazuje známky inspirace odjinud, přesto však převažuje originalita.

Smyšlené světy řídící se vlastními pravidly mě vždy velmi lákaly, je však nutno dodat, že zorientovat se v nich je přece jenom o kapku složitější. Zvláště, když pan autor neváhá a vhodí čtenáře do rozehrané partie zdejších mocností. Popisovanému ději předcházela poměrně dlouhá historie a smršť rozličných událostí, spisovatel přesto neváhal a už od první strany v jednom mocném proudu chrlil jména míst a postav. Celkové situaci nijak nenapomáhal ani fakt, že se nesmířil pouze s pár hrdiny a jednou nebo dvěma dějovými linkami. Hrdinů a antihrdinů si připravil pár desítek, ale doopravdy si vyhrál pouze s několika, a linií taky nebylo poskrovnu, navíc je pak s oblibou různě prostřídával, takže jsem dokázala pochopit, o kom je v dané kapitole zrovna řeč, když už se blížil její konec.


Přiznám se, že nadupaný a komplikovaný začátek mi málem vzal chuť číst a nastávaly chvíle, kdy jsem chtěla v návalu zoufalství napsat milé paní z Hostu, že se omlouvám, ale Temné bratrstvo je na mě prostě moc. Zhruba do sté strany jsem se neuvěřitelně trápila a namáhala mozek, jak je to šlo, aby děj po kouskách pobral. Podařilo se. Sice to trvalo a já musela použít minimálně troje nervy, ale nakonec jsem si na všechny hrdiny zvykla, zorientovala se v současné situaci, srovnala krok s dějem a uvědomila si, že mě to dokonce baví!


Jinak kniha má relativně dost stran. Já to beru jako jeden z jejích kladů, protože jak jsem dlouhosáhle popsala, chvíli vám nespíš potrvá, než se chytnete, ale pak už si můžete užívat výtečný příběh. Množství dějových linií se ze začátku může jevit jako prokletí, ale jak děj postupuje dál a dál, linky se postupně proplétají a v závěru to působí prostě epicky!

Ovšem na jednu věc bych vás měla rozhodně upozornit. Mám na mysli "dark atmosféru" celé knihy. Podle mého názoru je na místě zmínit, že autor se s nikým z postav nemazlí, naopak se přímo vyžívá v tom, když je může nechat někým zmlátit a zranit. Řeknu - li vám, že v každé kapitole minimálně jednou vytékají na zem něčí vnitřnosti, mozek, nebo minimálně krev, nejedná se o nadsázku. Scullův svět je totiž extrémně krutý, nepřátelský a temný. I když jsem občas polykala žaludeční šťávy, po spoustě sladkých young adults knihách pro mě bylo Temné bratrstvo příjemným zpestřením.

Jedná se o autorovu prvotinu, a proto jsem shovívavější a nad mnohými chybami přimhouřím oko. Kromě toho, ke konci děj skvěle ubíhal a já nakonec nebyla vůbec ráda, že už jsem na poslední straně, neboť hrdinové (zejména Kayne) mi za těch 447 stran neuvěřitelně přirostli k srdci a jsem také zvědavá na to, jaký bude další vývoj jejich osudů i osudu celé Dorminie.

Hodnocení
Obálka
75%

Příběh
70 %

Za poskytnutou e-knihu děkuji nakladatelství HOST!


You May Also Like

4 komentářů

  1. Super recenze :) Také jsem s tím začátkem dost bojovala, ale pak už se to četlo docela dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to bylo vážně utrpení, ale jsem ráda, že jsem rozjezd zvládla, protože pak už byla kniha čtivá :)

      Vymazat
  2. Knihu neznám, ale zní to dost zajímavě, třeba si to někdy přečtu :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře vždy potěší mé oči, takže komentujte, komentujte :)